Ma olen olnud erinevate ürituste teenindamise, korraldamise ja turundamisega seotud alates 2005. aastast. Alustades kümne inimesega seminarist kuni 3000 inimesega suurkontserdini. Klassikast rockini. Nii avalikus kui erasektoris.
Mida aasta edasi, seda suuremaks on kasvanud ka minu roll sündmuse nullist korraldamise juures. Alates esimesest kohtumisest kliendiga, temaga ideede ning soovide kaardistamisest, kuni viimase kliendi lahkumiseni.
See tööriist, mida ma kasutan, ei oled uudis, aga usun, et ürituste planeerimisel veidi üllatav. Usun, et igaühel on oma meetodid, kuidas erinevaid asju planeerida ja lõpuni ära teha. Kõik ei ole kõigile ühtemoodi sobivad, seepärast ei saa olla ka seda „õiget” lähenemist.
Kõike, mida me loeme ja õpime, ei pea võtma 100% omaks, aga igast asjast saab võtta endale selle osa, mis just Sulle sobib.
Ma olen avastanud, et näiteks paberkandjal märkmikud ja märkmepaberid pigem ei ole minu jaoks, sest need kuhjuvad ja siis tuleb neid sorteerida. Üks hunnik saab otsa ja siis tuleb uus ja see on üks suur aja raiskamine. Ja lisaks läheb veel päris palju minuteid selleks, et saada aru, mida ma kirjutasin. Või kui ma lõpuks aru sain, mida kirjutanud olin, pidin tihti nuputama, miks ma ühe või teise märksõna kirja olin pannud.
Pigem meeldib mulle, et kõik listid, nimekirjad ja tähtis info on seal, kus ma juba niikuinii oma aega tööülesannetega seoses veedan ehk meilis ja kalendris. See vabadus, et ma ei pea kogu aeg märkmikku kaasas kandma ja mul on kogu info olemas kas telefonis või sülearvutis ja see on igal hetkel kättesaadav. Samas on inimesi, kellele sobivad just märkmepaberid ja märkmikud.
Aga see tööriist, mis mulle just ideede, ürituste planeerimisel ja turundamisel väga meeldib on (ilmselt mitte kellelegi väga uudne) mind mapping.
Kasutan seda suuremate ja väiksemate sündmuste, reklaamikampaaniate, ideede kaardistamisel, planeerimisel, korraldamisel ja turundamisel.
Näiteks sündmuste planeerimisel teen kõigepealt ideekaardi, kus lehe keskele on kirjutatud sündmuse nimi ja ümber selle planeeritavad tegevused, esinejad, õhtujuhid jne. Iga lisategevuse alla saab kirjutada sellega seotud tehniliselt vajaminevad asjad. Kui suur idee on niimoodi pisikesteks elementideks lahti kirjutatud, tekib väga hea ja selge ülevaade sündmuse sisust ja iga tegevuse jaoks vajalikest lisadetailidest.
Täpselt samasuguse mind map kaardi teen ma sündmuse turundusplaani osas. Kaardistan materjalid, mida vaja kujundada, reklaamikanalid ja erinevad koostöövõimalused, mis just selle sündmuse osas hästi töötavad.
Mind mapping on üks lihtne ja universaalne vahend, kuidas suured asjad väikesteks lahti kirjutada ja suurem pilt ette saada. Ma olen seda kasutanud ka näiteks enne oma ettevõtte loomist, kus kaardistasin:
1. teenused, mida suudaksin pakkuda arvestades olemasolevaid teadmisi ja oskusi;
2. teenused, mida ma tahaksin tulevikus pakkuda. Seega võimalusi mind mapi kasutamiseks on mitmeid, nii tööalaselt kui ka enesearengu teemadel.
Seega võimalusi mind mappingu kasutamiseks on mitmeid, nii tööalaselt aga ka enesearengu teemadel.
Soovitan soojalt!
Comments